STEPV es reuneix amb el grup parlamentari del PSPV

Dimarts, dia 10 de maig, STEPV va iniciar la ronda de contactes amb els grups parlamentaris democràtics de les Corts Valencianes que té com a objectiu reactivar la política universitària del País Valencià.

La manca d’iniciativa de la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i l’absència d’una política, clara i definida, per a les Universitats Públiques Valencianes, ha dut el Sindicat a convidar als grups parlamentaris a traure de l’oblit i l’abandonament les nostres universitats.

La reunió amb Pedro Ruiz-Castell, diputat del PSPV i portaveu d’innovació, universitats i ciència, ha estat molt productiva en opinió del sindicat. Amb bona sintonia repassàrem l’opacitat amb la qual s’està duent el nou pla de finançament de les universitats públiques, on incidírem en la necessitat d’una major inversió i l’eliminació de les restriccions en massa salarial i taxa de reposició. També vam tractar el carreró sense eixida en el qual ha entrat el conveni col·lectiu, obsolet abans de signar-se, i li presentàrem la nostra iniciativa d’implementar una carrera professional per al PDI, anàloga a la que té la major part del funcionariat públic valencià.

Com no podia ser d’altra forma, com a part del Govern del Botànic, també li recriminàrem la política universitària de titulars buits que ha marcat aquesta legislatura, on s’ha creat un Fòrum de diàleg que només ha tingut sessió constituent, una mesa negociadora sectorial inoperant després de la primera sessió i l’aparició de la figura de professorat substitut per la porta de darrere, sense negociació amb els sindicats, i que cap universitat ha pogut fer servir perquè no s’han definit les condicions laborals que han de tindre.

A més a més, vam destacar la dificultat per tindre un diàleg fluid amb la Consellera, la qual sempre té problemes d’agenda per atendre a STEPV. El diputat va assumir les nostre crítiques i ens va convidar a presentar una bateria de mesures urgents per a la resta de legislatura, a la qual cosa el Sindicat s’hi ha compromés.

La ronda de contactes continuarà el pròxim dia 24 de maig amb el grup parlamentari de Compromís.

Category: Sin categoría

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 15 3 ?