Les universitats públiques valencianes es mobilitzaran per exigir a la Generalitat la signatura immediata del conveni del personal laboral

Concentració per la signatura del Conveni col·lectiu del 22 d’octubre de 2019

Prop d’un centenar de treballadores i treballadors de la Universitat de València s’han reunit en assemblea de personal laboral docent i investigador la vesprada del dimecres dia 12. Amb la participació de les diferents forces sindicals, l’assemblea del professorat en condicions més precàries i amb pitjors sous de la universitat (professorat associat, personal investigador en formació, professorat ajudant doctor y contractat doctor) ha debatut sobre la situació creada per l’incompliment per part de la Generalitat Valenciana del preacord de conveni de personal laboral signat el mes d’abril de 2019.

Les forces sindicals han denunciat que després de gairebé quatre anys de negociacions difícils, que finalment permeteren la signatura d’un preacord entre la Generalitat, els sindicats i les universitats, el govern valencià es nega ara a signar el conveni perquè puga aplicar-se. Des de fa anys, la Comunitat Valenciana es l’única autonomia en què no existeix un conveni d’aquest tipus, que permetria millores en les condicions de treball i en els salaris, donant un marc comú al personal laboral (tant PDI com PAS) de les universitats públiques. Tot i que l’abonament econòmic dels increments salarials acordats està inclòs en els pressupostos de 2019 i 2020, la Generalitat ni tan sols accedeix a l’autorització de la despesa necessària perquè les universitats puguen pagar l’esmentada millora en els sous del personal pitjor retribuït.

Por tot això, les treballadores i els treballadors de la Universitat exigeixen a la Conselleria d’Innovació i Universitats, a la d’Hisenda, i al President de la Generalitat Ximo Puig, que desbloquegen la situació i complisquen el compromís adquirit públicament amb la seua signatura. Davant les contínues desatencions i excuses del govern valencià, l’assemblea ha acordat intensificar la campanya d’informació i mobilització tot exigint la signatura del conveni, amb tots els mitjans al seu abast: recollida de signatures i suports, presència en mitjans i xarxes, concentracions, impartir classes al carrer, boicots, etc., i amb la preparació d’una vaga en què es cridaria a participar al conjunt de la comunitat universitària de les cinc universitats públiques valencianes.

Category: Sin categoría

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 2 4 ?